۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰

استاندار مرکزی:

هویت و پیشینه تاریخی اراک در هفته فرهنگی برجسته سازی شود

هویت و پیشینه تاریخی اراک در هفته فرهنگی برجسته سازی شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: در هفته فرهنگی تصویری واقعی از اراک به عنوان شهری با هویت و پیشینه تاریخی در حوزه های مختلف برجسته سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر شنبه در نشست خبری هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: امید است در هفته فرهنگی اراک، شاهد افزایش آگاهی مردم نسبت به تاریخ و فرهنگ غنی این شهر باشیم.

استاندار مرکزی ضمن تاکید بر اهمیت معرفی اراک به عنوان یکی از شهرهای مهم صنعتی و فرهنگی کشور، از برگزاری این هفته فرهنگی ابراز خرسندی کرد و گفت: با برگزاری این رویداد، می‌توانیم تصویری واقعی از اراک به عنوان شهری با پیشینه تاریخی غنی و پتانسیل‌های فراوان در حوزه‌های مختلف به نمایش بگذاریم.

وی هفته فرهنگی بر آستان آفتاب خمین را الگوی موفق هفته فرهنگی در کشور دانست و افزود: در جریان برگزاری هفته فرهنگی خمین در سال گذشته، تمامی مردم خمین در همه برنامه‌ها مشارکت کردند و ارتباط تمام اقشار جامعه با هفته فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت این هفته در اراک خواهد داشت.

وی نامگذاری روزهای هفته فرهنگی اراک را به عنوان نمادی از یک وجه برجسته از هویت اراک دانست و تاکید کرد: امید است در هفته فرهنگی بتوانیم شهر اراک را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری و فرهنگی کشور مطرح کنیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: انتظار است متولیان بخش صنعت این استان در هفته فرهنگی اراک، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نهفته خود را در حوزه‌های مختلف، از جمله صنعت و بازرگانی، به نمایش بگذارند و برنامه‌های متنوعی با هدف معرفی محصولات، خدمات و صنایع بومی اراک به گردشگران و سرمایه‌گذاران برگزار کنند.

هفته فرهنگی اراک ۱۰ پروژه با اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود

شهردار اراک نیز گفت: هفته فرهنگی اراک با شعارهایی همچون اراک، مهد فرهنگ و هنر، پایگاه اولین گام‌های انقلاب، شهر عالمان، فرهیختگان و فرزانگان، خاستگاه صنعت، شاهکار معماری نوین و خاستگاه قهرمانان و پهلوانان برگزار می‌شود.

علیرضا محمودی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای میراث فرهنگی شهر، بر لزوم برگزاری چنین رویدادهایی تاکید کرد و گفت: هفته فرهنگی اراک فرصتی است تا ضمن معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر، به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی اراک نیز بپردازیم.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز هفته‌ی فرهنگی اراک، ۱۰ پروژه فرهنگی، خدماتی و ۶ پروژه خدماتی رفاهی با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اراک نیز با تاکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری اراک به عموم مردم افزود: برنامه‌های متنوعی برای هفته فرهنگی اراک در نظر گرفته شده است.

سید مهدی میرداودی برپایی نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌های موسیقی، برگزاری فتوماراتن، نقالی خوانی، آغاز برنامه رادیو امیرکبیر، برگزاری مسابقات شطرنج، افتتاح نمایشگاه کتاب، افتتاح جشنواره فتیر، نمایشگاه عکس، اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه راه آهن، توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری جشنواره غذا، تجلیل از مفاخر استان و خانواده شهدا، نشست‌های علمی و ادبی، مسابقات ورزشی و اجرای نمایش‌های خیابانی را از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی اعلام کرد.

کد خبر 6254396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha